5678

Dagarna i Uppsala rullar på och utbildningen har tagit fart på riktigt. är nu officiellt en civilingenjörsstudent och trivs bra med valet av kemiteknik. jag kan inte förstå att det redan är dags att söka kurser inför våren! tiden går otroligt snabbt och jag har lite problem att anpassa mig. jag blir generellt lätt stressad - även av vardagssaker - och att redan ligga efter i skolan ger mig ångest. det är svårt att hinna med alla idéer som jag har och skolarbetet blir på många vis nedprioriterat, speciellt när jag inte mår bra. det är kanske framförallt det faktum att jag alltid har ont eller är sjuk som påverkar mig. det blir en dominoeffekt av dåliga saker som gör att koncentrationen och motivationen sinar. jag tränar dock på att leva i nuet och bara fokusera på stunden. det hjälper i de flesta fall då jag känner att tiden bara rinner iväg... jag måste lära mig att ta kontroll över tiden istället för att låta den ta kontroll över mig, vilket är lättare sagt än gjort!
 
Hoppas ni mår bra!
Puss och kram!
perspektiv | |
#1 - - G:

Om karusellen snurrar för fort, är det bra att kliva av och titta på, samtidigt som man funderar på hur många varv, hur fort, och åt vilket håll man vill åka. - annars kan man börja må illa :-)

Upp