Rolling with the punches


instalately // @elinjuuhanna



Jag har varit inaktiv i mitt skrivande på senaste tiden. Grunden till detta är att jag just nu jobbar hårt - på mitt allra första jobb - vilket tar upp otroligt mycket tid. Jag hade nog inte föreställt mig hur mycket energi som går åt till att faktiskt praktisera ett yrke, varje dag, 8 timmar plus, i flera veckor. Antagligen hade jag även överskattat min egen anpassningsförmåga, då jag inför min tre dagars ledighet i torsdags drog på mig en ordentlig förkylning. Förmodligen som resultat av för lite sömn, för mycket stress och helt nya miljöer och rutiner. Idag har jag dock kämpat igenom ett arbetspass, vilket kändes bra trots att allting gick hälften så snabbt som i vanliga fall.. Smällar man får ta. Som titeln säger: Rolling with the punches. (det är tur jag har coldplay)

För er som undrar, som fortfarande inte riktigt benat ut vad jag faktiskt sysslar med på dagarna, kan jag beskriva det lite kort. Jag kvalitetskontrollerar mikrosfärer, vilket innebär att jag kollar olika egenskaper på en mängd olika små "plastbubblor". Dessa säljs sedan vidare för att bli till exempel vinkorkar, färg, förtjockningsmedel eller sprängämnen. Jobbet är både roligt och utvecklande! Jag redan skapat mig goda kunskaper om såväl handlaget som alla instrument och apparater. Att få jobba med detta sporrar mig ännu lite mer inför bytet till civilingenjörsprogrammet i höst - vilket nu är officiellt!

Puss och kram,
kärlek till er! ♥
perspektiv | |
Upp