Simple Random Sampling

Palmyre zoo, Frankrike.
 
Förra veckan var fartfylld, fullspäckad och framförallt rolig - det var ju den första av mottagningsveckorna! Tillsammans med mina gamla klasskompisar (numera lakejer) och mina nya klasskompisar (nyblivna kemister) har vi deltagit i lekar, uppdrag och diverse upptåg. jag trivs bättre och bättre i uppsala och jag får var dag möta så många trevliga och intressanta personer! det ger mig energi att vilja fortsätta mina studier ett bra tag till..
 
Idag började verkligheten. analytisk kemi, 10hp på heltid. vilket innebär två föreläsningar om dagen samt fem labbar och fem datalabbar inför den stundande tentan om 4 (!!!) veckor. Helt klart den mest intensiva kursen hittills. dock känns det roligt att komma igång och föreläsaren är både rolig och intressant att lyssna på! ser fram emot att bli riktigt bra på att bereda och analysera prover - vilket ju är en stor del av vad man gör som kemist. tur att jag kan få användning av min pedantiska sida!
 
Puss och kram!
perspektiv | |
Upp