The only way to get rid of a temptation is to yield to it

min superfina blus från monki med alla skogens djur på. jag är så förälskad i den

Jag har idag avklarat franskatentan! jag känner mig nästan fransk nu så mycket som jag tänkt/skrivit på franska. inte nog med det så har jag en au-pair-intervju om en stund med en familj från St-Palais-sur-mer, där jag potentiellt kan spendera en stor del av min sommar (om det går som jag hoppas).

Eftersom jag har bestämt mig för att hoppa från kandidat till civilingenjör nästa år så skulle det passa perfekt med ett avbrott i sommar. och vad kan väl vara bättre än att spendera sommaren på en strand i sydeuropa, förbättra franskan och träffa nya människor? jag ser väldigt mycket fram emot sommaren och hoppas att jag hittar en familj som passar mig perfekt! jag berättar mer senare. vill inte ta ut vinsten i förskott!

Veckan har gått fort då jag endast haft ett fåtal föreläsningar. har haft tid att plugga inför tentan, även om det inte blivit mycket av det eftersom vädret har varit strålande - 26 grader igår (32 i köket)! sommarvädret ger motivationen och humöret en rejäl boost, lagom till slutspurten i skolan!

Hoppas ni har det fint! ♥
perspektiv | |
Upp