20130624

Det är ju som de säger: När man är ung är man naiv, som ett oskrivet blad. När man blir äldre vet man vem man är. Tänk om det faktum att jag har svårt att ta beslut är till följd av fasan för att förlora delar av mig själv. Om jag väljer en väg att gå kommer jag aldrig att veta vart någon av de andra kunde ha lett mig. Jag säger inte att jag inte vet vem jag är, för jag har en ganska bra bild av mig själv. Däremot är jag säker på att jag inte vet vad jag vill med mitt liv ännu... Rädslan för att välja fel och sedan inse att jag i själva verket hade naturlig talang för någonting annat. Eller välja någonting jag har förutsättningar för men saknar intresse. Alla möjligheter medför även ett ansvar. Att ta rätt beslut. På den punkten kommer jag nog alltid tvivla på mig själv – om än bara lite.

perspektiv | |
Upp