Elderflower & champagne

muji scented candle (åhléns), min franska citatbok och en tidning om att skriva - så passande

Det har varit en lugn förmiddag i solen tillsammans med en kopp te och en kurrande skönhet. Skolan började så smått igår och redan idag njuter jag av ledighet - vilket känns skönt eftersom jag är lite småhängig.

På fredag börjar kursen hjärna och beteende vilket jag ser fram emot! det blir kontrast mot den vardagliga naturvetenskapen. samtidigt har jag en dugga i biokemi om proteinstrukturer och aminosyror (ja, efter bara tre föreläsningar). slutligen börjar min kvällskurs i franska nästa vecka och det ska bli SÅ kul att komma igång igen. jag har ju trots allt cirka 6 års franskakurser i bagaget!

Imorgon kommer mamma äntligen och hälsar på oss igen! hon ska på en konferens på arlanda på torsdag morgon så då passar hon på att komma förbi. en gång i månaden var dealen egentligen - jag bjuder på middag och hon diskar. förhoppningsvis ska jag lyckas hålla mina nya orkidéer levande under hennes besök (krukväxter trivs inte med mig)..

För övrigt har jag spenderat alldeles för mycket tid framför youtube och skönhetskanaler. jag är som besatt av smink och väldoftande krämer nu för tiden - jag vet inte varför! det är någonting med mitt shopping(numera-helst-online)beroende och sminkets förmåga att förvandla en groda till en prins(essa)... idag kommer min nya Burt's bees Thoroughly Therapeutic Honey & Grapeseed Oil Hand Creme. ser fram emot lena och fina händer nu när våren stundar!

Hoppas ni njuter där ni är,
xx
perspektiv | |
#1 - - Victoria:

Alltså vilken himla fin mugg!

Upp