The beginning is always today

Äntligen har våren kommit här nere i uppsala! (trodde jag, tills det började hagla i eftermiddag). Vi kom ner för några dagar sedan och har redan bott in oss i lägenheten igen. hemma bäst (även om definitionen på hemma är lite flytande just nu - det finns fortfarande två).

Medan Fredrik skrev högskoleprovet igår så passade jag på att gå en sväng på stan med Anders. Jag fick agera inspiration/stylist vilket jag gillade starkt. vi spenderade åtskilliga minuter i varje affär och jag hittade en hel del saker. bland annat ramlade jag in på make up store och inhandlade ett läppstift i korallrosa (summer) som även råkade vara kassörskans favorit - lucky guess! en concealer fick det bli med. alltid bra nu när sommaren kommer och man inte vill täcka hela ansiktet i foundation... rouget är deep throat från nars (köpt från hqhair - igen), och ja, det är så fabulous!

Kommande vecka ser väldigt lugn ut. Efter två hela veckors påsklov känns det väldigt skönt att det inte blir en rivstart. jag har två labbar i oorganisk kemi och sedan är jag i stort sett "ledig". har planer på att åka till sthlm onsdag/torsdag och umgås med mina föräldrar lite. jag har tur som har dem arbetandes halvtid så nära mig! kommer behöva införa köpförbud om det fortsätter i denna shoppingtakt dock... har även lovat mig själv att vårstäda garderoben(pluralis) - vi får se när jag kommer till skott!

Hoppas att ni haft en fin helg, kram ♥
perspektiv | |
#1 - - Johanna (Jolimas sminkblogg):

SV: Visst är dom :)
Jag köper dom på ebay. Har inte hittat dom någon annanstans tyvärr.
Jag hörde talas om att det finns några enstaka ställen i Sverige som säljer Revlon, men jag har ingen aning om var det var. Men ebay är rätt smidigt :)

Upp