non, jamais


Ett bortglömt utkast till nationella talet i svenska b, hösten 2011.
" Att säga att jag inte beter mig som alla andra skulle vara att ljuga. Jag är människa. Trots det kan jag inte säga att jag känner den där strävan efter att passa in längre. Jag har insett det fina i att vara unik. Att ingen kan bestämma hur jag ska se ut, hur jag ska bete mig eller framförallt hur jag ska känna. Min mamma brukar påpeka att man äger sina egna känslor. Kanske säger hon det framförallt när jag är upprörd över någonting och hon vill att jag ska lugna ner mig.. men det stämmer till stor del.

Man väljer oftast själv hur man ska reagera. Att äga sina känslor är någonting väldigt stort
."
x
filosofi | |
#1 - - Rinki:

Wow, först blev jag dragen till bilden -- hade ju tänkt kommentera det senaste inlägget annars. För det första så antar jag att det är du på bilden och du är verkligen jättevacker.



Dessutom, den texten! Så himla stark och så himla djup och bra, jag hoppas verkligen att du fick MVG. Det där om att äga sina känslor, det är väldigt sant och det var fint sagt.



SV: Låter som att du hade en trevlig helg i alla fall, är glad för din skull. Själv blev det mest plugg.



Hur har din vecka börjat?



Kram

#2 - - a:

du är så vacker. och skriver fint gör du med

#3 - - ellen:

så sant och bra skrivet!

mysig blogg förövrigt, puss

Upp