En himla bra födelsedag





I lördags hade jag en sådan himla bra födelsedag! Under mina fyra års studier är detta första året som jag är helt tentafri på och omkring min födelsedag - tack vare examensarbetet. Yay! Dagen började med en mysig frukost och morotsjuice i champagneglas. Därefter for Fredrik iväg för att tentaplugga och jag satte igång med tårtdekorering. Årets kreation blev en blåbärsmoussetårta med browniebotten, toppad med pannacotta gjord på mascarpone och en massa små minimaränger.

På eftermiddagen kom tjejerna förbi och vi fikade, pratade och öppnade presenter. Det var så himla roligt att ses, nu när vi varit på skilda håll i olika projekt under snart två månader. Hela dagen ringde telefonen utan uppehåll och det var trevligt att prata med alla i släkten, trots att de hade 25+ och strålande sol när vi hade mulet och ynka 18.

På kvällen kom Fredrik hem och lagade till en lyxmiddag bestående av bland annat hamburgare, grillad ananas och klyftpotatis. En riktig favorit! Därefter slappade vi och såg en av de nya Beckfilmerna. Bebis knuffades på och livet lekte helt enkelt!

På söndagen tog vi det bara lugnt. F pluggade lite och jag virkade lite. Moster Isa var förbi på eftermiddagsfika och vi hade jättetrevligt. Vi uppvaktade även våra mammor på mors dag och jag firade lite i smyg, trots att bebo inte är här ännu.

Hoppas ni hade en trevlig helg,
Puss och kram, ♥
perspektiv | |
Upp