Tusen grader i skuggan





Bilder från Gotland, juni 2015

Det har varit så otroligt varmt här i Uppsala de senaste dagarna. Jag är ingen som gillar värme i vanliga fall och när man kånkar på en mage som väger cirka 8 kg extra så är det inte direkt någon lek! Har försökt sitta på balkongen under parasollet och hinkat i mig vatten för att uthärda. Idag fläktar det som tur var ganska rejält och temperaturen ligger på omkring 15 grader i skuggan - till skillnad från gårdagens 27. Längtar till havet men det får dröja några veckor till!

Det är otroligt att tänka att vi idag går in i vecka 36! Tiden går så fort. Nu har jag officiellt gått på sommarlov, efter torsdagens slutredovisning av projektarbetet. Allt gick jättebra och det känns både skönt och lite sorgligt att vår del är slutförd och att projektgruppen nu splittras. Det har varit två intensiva, roliga och lärorika månader. Slutresultatet av projektet blev dessutom bättre än förväntat! Går inte in på detaljer men förhoppningsvis kommer uppdragsgivarna att vidareutveckla vår metod till en som faktiskt kan användas i praktiken, vilket vore så himla roligt - speciellt med tanke på att den senaste utvecklingen på området är daterat till 1992. Till veckan publiceras vår slutrapport i Uppsala Universitets publikationer och efter det har jag snart min kandidatexamen i teknikvetenskap!

Puss och kram ♥
perspektiv | |
Upp