Nationaldagsfirande






Denna helg har jag varit ensam på hemmaplan då F bestämde sig för att åka en sväng till Sundsvall efter tentorna. Jag har alltså haft mycket tid till att pyssla och fixa här hemma. Bland annat har jag pluggat inför (den halva) tentan på torsdag, städat, lagat god mat, facetimat med familjen och sett på diverse matlagningsprogram. För tillfället väntar jag på en tårtbotten i ugnen som förbereds inför födelsedagsfirandet för F på söndag!

Dagen har jag spenderat tillsammans med Ida. Vi träffades på stan och fikade på förmiddagen och det var helt otroligt skönt i värmen och lugnet - då allt förutom caféerna var stängt. Efter lunch kom Idas kille och deras dotter ner på stan och vi strosade i stadsparken bland nationaldagsfirarna. Det var fullt med folk, djur och matstånd. Roligt att se att Uppsala stundvis lever upp! Favoriten för dagen var den lilla killingen, som så sött låg och sov med halvöppna ögon bredvid sin mamma i den provisoriska 4H-gårdens hage. Avslutade även med att köpa jordgubbar på vägen hem - så värt!

Imorgon kommer F hem igen och då ska vi dels på besök hos barnmorskan och efter det på föräldragrupp. Det är första mötet så det ska bli spännande att se vad det innebär. Hoppas iaf på att barnmorskan bekräftar att bebis fortsatt växa och att mitt järnvärde återigen ligger stadigt på 139 (skryt...). Nu ska jag fortsätta se på tv och vila fötterna. Det blev en hel del promenerande idag och både höfterna, vaderna och fötterna är trötta! Hoppas ni haft en fin start på veckan och en fin nationaldag!

Puss och kram ♥
perspektiv | |
Upp