There is no sweeter innocence than our gentle sin

Instafeed oktober 2014 {{ @elinjuuhanna

Löven faller från träden, klockan är 60 minuter yngre än i lördags och himlen färgas rosa av dagens allra sista solstrålar. Hösten är på många vis en ursäkt att gömma sig, att krypa ner under filten eller bara omges av den dunkla tillvaron. Vi lever som i hemlighet, inkognito bakom gardiner, ljudlösa i den vinande vinden.

På många vis är hösten en favoritsäsong för mig. På många vis inte. Jag älskar att leva under tjocka lager med kläder, mysa under filtar och dricka te. Ha en ursäkt att tända alla värmeljus lägenheten tillåter. Jag kan stå i mitt köksfönster med katten i famnen och se ut över parken där löven antar de varmaste nyanserna på skalan. Jag omsluts av det behagliga höstmörkret. Såvida jag slipper gå ut så är nog hösten min favorit. ♥

perspektiv | |
Upp