Höstlövens elegans

///höst 2011///

Imorgon är det slutligen dags för högskoleprovet. Jag har värmt upp med två tentor denna vecka redan, så jag är inställd på att sitta inlåst ett flertal timmar i en kall, fönsterlös sal med ett hundratal andra personer. trots det är jag lite orolig, eftersom det är första gången jag gör hp. vet inte riktigt vad jag ska förvänta mig - och det är ju ingenting som man kan plugga till heller!

Anledningen till att jag gör det, trots att jag redan går kandidatprogrammet i kemi är för att jag är rätt säker på att jag inte vill arbeta med kemi i framtiden. jag har kommit fram till att det inte passar mig som person, utan att jag vill satsa på någonting annat. någonting som jag är bättre på - och som jag därmed, om jag kämpar, kan bli strålande på! dessutom har jag inte tillräckligt med intresse för kemin längre, vilket gör det väldigt svårt att finna motivation till att prestera!

Jag har varit fram och tillbaka. pratat med vänner, familj, pojkvän och studievägledare. på något sätt har jag väl blivit klokare av det, i och med att jag kommit till insikt och fattat ett beslut. jag är skoltrött. jag skulle inte ha gått direkt från gymnasiet till universitet... men nu har jag det. jag har flyttat hemifrån till en ny stad, bor ihop med någon, jag har en katt (som är väldigt beroende av mig) och jag älskar det.

Hur som helst kommer våren att bli lite annorlunda. vad jag har för planer tänker jag inte avslöja riktigt än, eftersom jag inte vill ta ut någonting i förskott... ni får helt enkelt vänta och se, precis som jag får. jag håller tummarna för att jag får göra det jag vill och att det blir bättre än det som varit, ♥
perspektiv | |
#1 - - Elin J:

Hej i höstmörkret :) Jag har börjat lyssnat på ett band som heter Imagine dragons, tänkte lite på dig då :) du kanske redan har hört dem, men om inte gör det!!!! De gör mig gladare iaf =)

Upp