In the heart of the building site



Som ni ser är vi i full gång med renoveringen! Det tar på krafterna och vi har knappt gått utanför dörren denna vecka... i köket har vi rivit ner det gamla kaklet och arbetar just nu med att jämna till väggen för att sedan kunna sätta mosaik (förhoppningsvis imorgon!).


Hallen har målats vit och resultatet blev riktigt bra - speciellt eftersom den brun/beigerandiga vävtapeten som satt där innan var allt annat än modern! Vi ska gå vidare med att måla ytterdörren och taket (som är så högt att jag inte ens når när jag står på en stege...!) Fint blir det med lite vit färg.

För att komma ur lägenheten tog vi en långpromenad längs fyrisån igårkväll. Passerade alla nationer, kysstes på universitetstrappan och dansade i regnet längs kullerstensgatorna - allt det där klyschiga! Jag gillar uppsala i regn har jag kommit fram till. Det är lite som paris, fast närmare hem.

xx
perspektiv | |
#1 - - emma:

åh ska bli så spännade att få se allt när jag kan komma och hälsa på!!

Upp